サージェント・ペパーズ・ロンリー・ハーツ・クラブ・バンド
仕様 | 価格 | 新品 | 中古品 |
CD, SHM-CD, 2017/5/26
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥2,291 | ¥1,836 |
CD, SHM-CD, 2017/5/26
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥3,179 | ¥1,980 |
CD, CD, デラックスエディション, 2017/5/26
"もう一度試してください。" | 通常盤 | ¥3,289 | ¥3,055 |
CD, CD+Blu-ray, CD+DVD, 2017/5/26
"もう一度試してください。" | Blu-ray・DVD付 | ¥13,000 | ¥7,950 |
CD, スペシャル・エディション, 2012/11/9
"もう一度試してください。" | スペシャル・エディション |
—
| ¥2,980 | ¥3,006 |
CD, インポート, 1993/8/2
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| ¥3,905 | ¥267 |
CD, CD, 2009/9/9
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| ¥4,316 | ¥1,081 |
CD, 限定版, 2011/12/14
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| ¥5,000 | ¥1,755 |
CD, 改良, 限定版, 2009/9/9
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥529 |
CD, 1998/3/11
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| ¥5,890 | ¥1 |
CD, 1987/6/1
"もう一度試してください。" | 通常盤 |
—
| — | ¥29 |
CD, 限定版, 2019/10/2
"もう一度試してください。" | 限定版 |
—
| — | ¥3,050 |
CD, CD, 限定版, 2014/12/17
"もう一度試してください。" | CD, 限定版 |
—
| — | ¥3,499 |
CD, 限定版, 2017/12/6
"もう一度試してください。" | 紙ジャケット仕様 | — | ¥3,862 |
CD, 改良, 限定版, 2011/9/6
"もう一度試してください。" | 改良, オリジナルレコーディングのリマスター |
—
| — | — |
この商品を見た後にお客様が購入した商品
曲目リスト
1 | サージェント・ペパーズ・ロンリー・ハーツ・クラブ・バンド |
2 | ウィズ・ア・リトル・ヘルプ・フロム・マイ・フレンズ |
3 | ルーシー・イン・ザ・スカイ・ウィズ・ダイアモンズ |
4 | ゲッティング・ベター |
5 | フィクシング・ア・ホール |
6 | シーズ・リーヴィング・ホーム |
7 | ビーイング・フォー・ザ・ベネフィット・オブ・ミスター・カイト |
8 | ウィズイン・ユー・ウィズアウト・ユー |
9 | ホエン・アイム・シックスティ・フォー |
10 | ラヴリー・リタ |
11 | グッド・モーニング・グッド・モーニング |
12 | サージェント・ペパーズ・ロンリー・ハーツ・クラブ・バンド (リプライズ) |
13 | ア・デイ・イン・ザ・ライフ |
14 | (エンハンスド)サージェント・ペパーズ・ロンリー・ハーツ・クラブ・バンド:ミニ・ドキュメンタリー映像 |
商品の説明
内容紹介
世界を変えたザ・ビートルズオリジナル作品14タイトルを最新サウンドで!
初のCD化(1987年)以来の新訂リマスター遂に登場!
―初回生産限定盤―
・初回限定スペシャル・パッケージ
・CDエキストラ仕様
【ボーナス映像付】CD-EXTRA仕様(字幕付)・・・アルバムにまつわるレア映像、未発表映像、スタジオでの会話等から構成された約5分間映像
【仕様】初回限定スペシャル・パッケージ
【アートワーク】オリジナルLP同様
【ブックレット】オリジナル・ライナーノーツ、写真、ヒストリカル・ノーツ、レコーディング・ノーツ ・・・ブックレットに、'87ライナーノーツとポールによる新たな書き加えられたイントロダクション入り。
●日本ライナーノーツ:歌詞・対訳、英国ライナーノーツ翻訳、日本オリジナル解説
ロックの進化が極めた頂点。音楽の世紀のランドマーク。1967年6月1日発売(英)
ビートルズ・サウンドの最高峰、ロック・ミュージックの金字塔と称されるアルバム。架空のバンドをテーマにし、トータル性を強く打ち出している。レコーディングにのべ700時間かけ、多彩な音楽技術、ホーンやシタールなどさまざまな楽器の駆使、奇想天外な発想、きめ細かい音づくり、と万華鏡を見るようにビートルズのすべてが凝集されている。あくまでポップ路線を追求するポールとサイケデリックなサウンドをめざすジョンとの違いが顕著だ。トータル・アルバムとしての考えからジャケットにも不思議な世界が表現され、4人が選んだ過去現在の個性的な人物59名が、ビートルズをかこんでいる。全英チャートで22週連続1位、ゴールド・ディスクを獲得。また、グラミー賞4部門受賞。
Amazonレビュー
ロックの進化が極めた頂点。音楽の世紀のランドマーク。1967年6月1日発売(英)
ビートルズ・サウンドの最高峰、ロック・ミュージックの金字塔と称されるアルバム。架空のバンドをテーマにし、トータル性を強く打ち出している。レコーディングにのべ700時間かけ、多彩な音楽技術、ホーンやシタールなどさまざまな楽器の駆使、奇想天外な発想、きめ細かい音づくり、と万華鏡を見るようにビートルズのすべてが凝集されている。あくまでポップ路線を追求するポールとサイケデリックなサウンドをめざすジョンとの違いが顕著だ。トータル・アルバムとしての考えからジャケットにも不思議な世界が表現され、4人が選んだ過去現在の個性的な人物59名が、ビートルズをかこんでいる。全英チャートで22週連続1位、ゴールド・ディスクを獲得。また、グラミー賞4部門受賞。
登録情報
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 梱包サイズ : 14.2 x 13 x 1 cm; 106 g
- メーカー : EMIミュージックジャパン
- EAN : 4988006873537
- 製造元リファレンス : TOCP-71008
- 時間 : 40 分
- レーベル : EMIミュージックジャパン
- ASIN : B00267L6TY
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 129,635位ミュージック (ミュージックの売れ筋ランキングを見る)
- - 23,676位ロック (ミュージック)
- カスタマーレビュー:
カスタマーレビュー
私たちの目標は、すべてのレビューを信頼性の高い、有益なものにすることです。だからこそ、私たちはテクノロジーと人間の調査員の両方を活用して、お客様が偽のレビューを見る前にブロックしています。 詳細はこちら
コミュニティガイドラインに違反するAmazonアカウントはブロックされます。また、レビューを購入した出品者をブロックし、そのようなレビューを投稿した当事者に対して法的措置を取ります。 報告方法について学ぶ
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
時代を超えて現れた、怪物アルバム。
でも、でかい。
間違えてLP買ったのかと思った。
他の国からのトップレビュー
In '66, after six U.K. albums and a number of U.K. singles (I'm not counting U.S. Beatles releases here), the Beatles began to get more adventurous with their music, and started concentrating less heavily on "love songs." These two factors would result in their most "interesting" recordings (on that year's Revolver album and elsewhere). On the Revolver album (and also on the "Yellow Submarine"/"Eleanor Rigby" single [both of those songs also appeared on Revolver] and the "Paperback Writer"/"Rain" single), the Fab Four started to show that they were capable of doing more than songs on romantic interpersonal relationships. (O.K., not ALL of the songs they had done until then were love songs, but most of them could be considered as such.)
However, while the Beatles (particularly John Lennon, with songs like the slightly psychedelic "Rain" and the VERY psychedelic "Tomorrow Never Knows") showed signs of moving away (or mostly away) from the old "formula" in '66, it was the following year's album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (and the single "Strawberry Fields Forever"/"Penny Lane") that demonstrated that they were REALLY changing things up. The lyrics, the instrumentation, the arrangements, the recording techniques... by hardly any means could you call the album (or the single, especially "Strawberry Fields") "normal." Even the cover of the album was very ambitious and unusual, with the Beatles presenting themselves in the guise of "Sgt. Pepper's band" against a backdrop of an "audience" of celebrities (or rather, cardboard cut-outs thereof), which included the Fab Four themselves! With this album, the first rock 'n' roll "concept album" was born (or if it wasn't THE first one, it was one of the first ones).
However, the "concept" doesn't really seem to extend to the actual recordings, aside from the title song and the reprise of it. There are just too many different kinds of sounds and "styles," and far too many sets of lyrics and lyrical ideas that don't go together with any of the others, for most of the songs to really seem "related" in any way. Reportedly, even John Lennon said that (to quote Brandon Toropov in his book [which I kind of doubt is really well-known] Who Was Eleanor Rigby? And 908 More Questions And Answers About The Beatles, first published in I think '97) "the only real unifying theme on the album, other than the open-ended idea of a fictional band, was the reprise of the title song that appears near the end of the album." (That quote may not be EXACTLY word-for-word.) It's kind of ironic that the album that (largely if not entirely on its own) ushered "concept albums" into the world of music (or at least the world of rock 'n' roll music) really didn't HAVE too much of a concept!
Whatever the (supposed) "concept" behind it, this is a "classic" album, and deservedly so. While no singles were released from it, the album was enough of a "masterpiece" to not NEED any released from it. (However, one of the songs on it, the pleasant, Ringo-sung "With A Little Help From My Friends," would become a hit for Joe Cocker.) All of the album's tracks are good, and have something (often more than one thing) to make them interesting and in many cases quirky (in good ways); some of them are: the mock-"live" sound of the title song and the reprise; the subtle (and "dirty") lyrical joke in "With A Little Help" ("I can't tell you but I know it's mine"); the whole of "Lucy In The Sky With Diamonds" (reportedly not actually inspired by LSD but by a drawing that John's son made); the surprising (and, reportedly according to John, autobiographical) confession of wife-beating in "Getting Better"; the strings-only (ala "Eleanor Rigby") arrangement of the backing for "She's Leaving Home"; the "circus" sound of "Being For The Benefit Of Mr. Kite!" (reportedly inspired by an old circus poster); the "Indian" sounds on George Harrison's song "Within You Without You"; Paul McCartney's sped-up vocal on "When I'm Sixty-Four"; the sound effects on "Good Morning Good Morning"; the lyrics (inspired in part by news stories) and orchestral "crescendos" on "A Day In The Life"... and those aren't all. And of all of the songs, only "Lovely Rita," "Sixty-Four," and maybe "With A Little Help" can be considered (loosely, anyway, in one or two of those cases) love songs.
As for the sound of this reissue, I'm very satisfied with it. I think it does sound better than the original '80s CD reissue. In fact, I prefer this '09 remaster (and for that master, the '80s remaster) of the album's original stereo mix to the 2017 remastered and remixed stereo reissue, which to my ears suffered, more than benefitted, from the attempt to "modernize" the mix. One major change they made, that I don't really like, was "centering" the lead vocals that weren't that way on the original stereo mix; I don't know if anyone else feels this way, but I personally think that those vocals being "uncentered" is one of the things that make the album interesting and contribute to many of the songs' quirkiness (especially in the case of John's vocal on "A Day In The Life," which "travels" from right to left as the song progresses). I would definitely rate the 2017 reissue lower (by at least one star) than this one, which I give 5 stars.
As a side note, I think the Magical Mystery Tour album (which wasn't actually a full album originally) on a CD with Sgt. Pepper (I think both albums would fit onto it), in their original stereo mixes, would make an awesome Beatles release; the two albums would complement each other perfectly, in my opinion!
2022年4月15日にメキシコでレビュー済み